close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כדורגל, איך להצליח בספורט הנפוץ בעולם

מערכת שורשב סיוון, תשפ25/05/2020

כדורגל משחקים 90 דקות ולפעמים יש הארכה

תגיות:
כדורגל הוא משחק של דיוק, עוצמה ושיתוף פעולה קבוצתי. המשחק מתבצע על מגרש דשא בארוך מאה מטרים שבשני צידיו שערי מתכת רחבים. המטרה, להכניס את הכדור לשער היריבה, על היריבה למנוע את השער ולהבקיע בעצמה, פשוט לא? יש שיגידו שכדורגל הוא הספורט הגדול ביותר בעולם, אנחנו בטוחים בזה. אין מדינה בעולם שאין בה ליגת כדורגל מקצועית ובכל המדינות משחקים במשחק הכדור והרגל ברחוב, במגרש ועל מסך הטלויזיה. השחקנים העוסקים בספורט זה מקבלים מקום של כוכבי על בין לאומיים. מידי 4 שנים עוצר העולם לחודשיים שלמים וכל אומה מתאגדת מאחורי שחקניה במונדיאל כדורגל ססגוני וחגיגי.
/>
שנות האלפיים הביאו לנו חידושים טכנולוגיים רבים המאפשרים לשפר את רמת המשחק של שחקן יחיד או קבוצה ועל ידי ניתוח הנתונים הסטטיסטיים מהמשחקים. בעזרת נתונים אלו אנליסט כדורגל יכול בצורה יעילה ביותר לקבוע אילו נקודות זקוקות לייעול ועבודה. על ידי עבודת נתונים מדוייקת ניתן לראות, שלאורך זמן קבוצות בעלות נתונים ממוצעים הגדילו את היכולות של השחקנים ושל הקבוצה בשיעור ניכר. ניתן גם לראות ששחקנים ברמת הטופ העולמית המשתמשים בנתונים אלו מצליחים להציג שיפור ביכולותיהם האישיות במגרש. אחרי שני עשורים של ניתוח סטטיסטי מדויק ועבודה מול קבוצות ניתן לקבוע בוודאות ששיטת השיפור והאימון הנתמכת נתונים מנצחת את השיטה הישנה המאמנת את כל השחקנים בצורה שווה.

היכולות האישיות של כל שחקן מתחילות בכושר
היחידה הקטנה ביותר על המגרש מלבד הכדור היא כמובן השחקן עצמו. לכל שחקן השפעה ישירה על ביצועי הקבוצה בהתאם לנסיון האישי וליכולות על המגרש. אפשר לומר בוודאות שלתזונה, לכושר ולמצב המנטלי השפעה ישירה על יכולות השחקן. שינויים שניתן למדוד ולעקוב אחריהם מספקים נתונים שיכולים להעיד על דפוס שגוי של תזונה או על ירידה בכושר השחקן. חיזוק החלק שנחלש עשוי לתרום לא רק לשיפור היכולות השחקן אלא ישפיע ישירות על איכות הקבוצה כולה. גם כאן ניתן לראות שנתונים מאפשרים שליטה על מרחב שבעבר היה שטח מת מבחינת ידע.

הקבוצה כמערך של 10 שחקנים ושוער.
כמובן שכושר האישי של כל שחקן הוא חלק משמעותי מאוד ביכולתה של קבוצה לתפקד כראוי על המגרש. אך מלבד הכושר גם לאיכויות השחקן מבחינה טכנית יש משמעות אדירה מבחינת הקבוצה. כיסוי שטחים מתים, התנערות ממגינים והמצאות בתוך השטח החם הם רק חלק מהנתונים אותם ניתן לאסוף על יכולות השחקנים. מלבד זאת, נתונים מוכרים כמו החזקת כדור, כמות מסירות ונסיונות ההבקעה הם אבן הפינה עליה נבנית תורת האימון של כל קבוצה. אז אם אתה שחקן כדורגל מגיל ילדים ועד בוגרים ששואף למצוינות, או אם אתם מועדון כדורגל שרוצה להגיע לטופ ולהיות הכי טוב ומקצועי שיש, שימוש בנתונים יבשים על הביצועים שלכם הם הכלי הכי טוב להצלחה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה